Methodological features of teaching pathological physiology to the students of stomatology faculty
PDF (Українська)

Keywords

motivation
competence
integrative approach

How to Cite

Koldunov, V., Bibikova, V., Tereschenko, N., & Anisimova, O. (2020). Methodological features of teaching pathological physiology to the students of stomatology faculty. Experimental and Clinical Medicine, 71(2), 104-106. Retrieved from https://ecm.knmu.edu.ua/article/view/661

Abstract

The main task of the teaching process is to form knowledge, skills and abilities that provide in future certain professional competence. Improving the efficiency of the studying process, speaking about pathological physiology, is directly linked with the using of the new complex approaches to study the subject. Working with the students from the faculty of dentistry it is necessary to follow the following approaches: to increase the level of students motivation, to encourage the assimilation of the specific terminology (language competence), to implement the integrative approach to the study of subject.
PDF (Українська)

References

Пилюгина Е.И. Социально‐психологические особенности профессиональной мотивации студентов вуза / Е.И. Пилюгина, О.В. Бережнова // Современная психология : матер. междунар. научн. конф. (г. Пермь, июнь 2012 г.). – Пермь: Меркурий, 2012. – С. 87–89.

Современные образовательные технологии: учеб. пособие / под. ред. Н.В. Бордовской. – М.: КРОНУС, 2010. – 432 с.

Мормужева Н.В. Мотивация обучения студентов профессиональных учреждений // Педагогика: традиции и инновации: матер. IV Междунар. научн. конф. (г. Челябинск, декабрь 2013 г.). – Челябинск: Два комсомольца, 2013. – С. 160–163.

Долгополова С.В. Учебно-профессиональная мотивация студентов как фактор готовности к трудовой деятельности / С.В. Долгополова, Н.Е. Назарова, О.Н. Зуева // Человек и образование. – 2015. – № 2 (43). – С. 91–94.

Стародубцева В.К. Мотивация студентов к обучению / В.К. Стародубцева // Современные проблемы науки и образования. – 2014. – № 6. – С. 432.

Дудковская Е.Е. Развитие коммуникативной компетенции учащегося при использовании деятельностного подхода к обучению / Е.Е. Дудковская // Человек и образование. – 2015. – № 3 (44). – С. 98–102.