Abstract
The question of a necessity of post-graduate education and the need to put into practice a new type of education – the distance education were revealed. The main problems associated with providing this type of education with all equipment were characterized. The results of the survey of postgraduate education at the department of pediatric dentistry, orthodontics and implantology were summed up. The analysis highlights the perception of the expected information content during training cycles in our department. The motivation for doctors to participate in postgraduate courses was studied. The results showed that the majority of doctors weren’t motivated to participate training courses and didn’t see the value in theoretical absorption of any information. In the same time, they would like to join workshops to share experiences.References
Наказ МОЗ і АМН України № 522/51 від 12.09.2008 р. «Про затвердження Концепції розвитку вищої медичної освіти України».
Сучасний розвиток вищої медичної та фармацевтичної освіти й проблемні питання забезпечення якісної підготовки лікарів і провізорів / М.В. Банчук, О.П. Волосовець, І.І. Фещенко та ін. // Медична освіта. – 2007. – № 2. – С. 5–13.
Система управління якістю медичної освіти в Україні / І.Є. Булах, О.П. Волосовець, Ю.В. Вороненко та ін. – Д.: АРТ-ПРЕС, 2003. – 212 с.
Наказ Міністерства освіти і науки України № 40. від 21.01.04 р. «Про затвердження положення про дистанційне навчання».
Питання розробки нормативів дистанційного навчання в післядипломній медичній освіті / Ю.В. Вороненко, О.П. Мінцер, Ю.П. Вдовіченко та ін. // Медична інформатика та інженерія. – 2008. – № 3. – С. 58–68.