Патопсихологічні особливості психологічної дезадаптації іноземних студентів англомовної форми навчання
PDF

Ключові слова

іноземні студенти
дезадаптація
навчально-виховний процес
розлади адаптації

Як цитувати

Васильєва, О., & Стрельнікова, І. (2020). Патопсихологічні особливості психологічної дезадаптації іноземних студентів англомовної форми навчання. Експериментальна і клінічна медицина, 88(3), 56-61. https://doi.org/10.35339/ekm.2020.88.03.07

Анотація

Вивчали патопсихологічні особливості психологічної дезадаптації іноземних студентів англомовної форми навчання. З дотриманням принципів біоетики та медичної деонтології проведено комплексне обстеження 103 іноземних студентів III–V курсів Харківського національного медичного університету, що навчаються англійською мовою. Обох статей, з яких 52 чоловіки та 51 жінка, середній вік обстежених склав (22,0±1,8) року. Студентів було розподілено на три групи. До 1-ї групи увійшло 40 студентів IV курсу, до 2-ї групи – 40 студентів III курсу, 3-тя група складалася із 23 студентів V курсу. За результатами проведеного дослідження в іноземних студентів виявлено розлади адаптації у вигляді депресивного, неврастенічного, тривожного та дисоціативного синдромокомплексів. Маркерами дезадаптивних станів у обстежених студентів є емоційне напруження, загострення особистісно-типологічних рис характеру; втрата здатності пристосування до того, що відбувається; втрата «гнучкості та пластичності у спілкуванні»; відчуття неспокою, тривога; роздратованість, нестриманість афекту; непосидючість, нетерплячість; зниження концентрації уваги.

Ключові слова: іноземні студенти, дезадаптація, навчально-виховний процес, роз­лади адаптації.

https://doi.org/10.35339/ekm.2020.88.03.07
PDF

Посилання

Markovskyi V.D., Katsapov D.V., Vasylieva O.V. et al. (2014). Adaptatsiya inozemnykh studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv u navchalnyy protses [Adaptation of foreign students of higher medical educational institutions in the educational process]. Vseukrayinska navchalno-naukova konferentsiya z mizhnarodnoyu uchastyu «Kredytno-modulna systema orhanizatsiyi navchalnohoprotsesu и vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrayiny» – Proceedings of the All-Ukrainian educational-scientific conference with international participation «Credit-module the system of organization of the educational process in higher medical (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine». (Part 2, pp. 643-644). Tenopil [in Ukrainian]ю

Marakushyn D.I., Vasyleva O.V., Synaiko V.M., et al. (2018). К voprosu ob optimizatsii uchebno- vospitatelnogo protsessa s inostrannymi studentami v ukrainskikh meditsinskikh VUZakh [On the issue of optimization of the educational process with foreign students in Ukrainian medical universities]. Mezhdunarodna konferentsiya «Sovremennoye sostoyaniye, prohlemy і perspektivy meditsinskogo obrazovaniya» (Bukhara, Uzbekistan, 12.04.2018) - International conference «Current state, problems and the prospects of medical education», (pp. 71-75) [in russian].

Voronenko Yu. V, Fysun Yu.I. (2002). Aktualni problemy rozvytku systemy pidhotovky inozemnykh studentiv u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrayiny [Actual problems of development of the system of training foreign students in higher medical (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine]. Problems of teaching foreign students in medical higher educational institutions of Ukraine. Vseukrayinska konf. (19-20 kvitnya 2002 r.). - All-Ukrainian Conference, (p. 14). Tenopil: Medychna osvita [in Ukrainian].

Kozhyna H.M., Markova M.V., Hrynevych E.H., & Zelenska K.O. (2011). Kprobleme adaptatsionnogo sindroma studentov mladshikh kursov VUZov III—IV urovney akkreditatsii [To the problem of adaptation syndrome of junior students of universities of III—IV levels of accreditation], Arkhiv psikhitrii-Archives ofpsychiatry, vol. 17, issue 4 (67), pp. 32-35 [in russian].

Kapustnyk V.A., Markovskyi V.D., Katsapov D.V. et al. (2012). Kerivnytstvo robotoyu inozemnykh studentiv medychnykh VNZ v suchasnykh umovakh navchannya [Proceedings of the All-Ukrainian educational and scientific conference dedicated to the 55 th anniversary of the Tenopil State University]. Vseukrayinska navchalno-naukova konferentsiya, prysvyachena 55-richchyu Ternopilskoho derzhavnoho medychnoho universytetu imeni I. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny «Vprovadzhennya novykh tekhnolohiy za kredytno-modulnoyi systemy orhanizatsiyi navchalnoho protsesu и HEI III-IV rivniv akredytatsiyi» (26-27 kvitnya 2012 r.) -Proceedings of the All-Ukrainian educational and scientific conference dedicated to the 55th anniversary of the Ternopil State University. Gorbachevsky Medical University of the Ministry of Health of Ukraine «Implementation of new technologies in the credit-module system of organization of the educational process HEI III-IV levels of accreditation», (pp. 77-78). Tenopil: TDMU [in Ukrainian].

Kozhyna H.M., Zelenska K.O., Haichuk L.M., Khaustov M.M., & Zelenska H.M. (2018). Medyko- psykholohichnyy pohlyad na problemu adaptatsiyi anhlomovnykh studentiv molodshykh kursiv do navchalnoyi diyalnosti [Medical and psychological view on the problem of adaptation of English-speaking junior students to educational activities]. English-language education at KhNMU current status, problems and prospects: konf. 31 sichnya 2018 r. - Teaching method. conf. (pp. 54-56). Kharkiv: KhNMU [in Ukrainian].

Chernobai L.V., Vasylieva O.V., Vashchuk M.A., & Sokol O.M. (2020). Dosvid vykorystannya interaktyvnoho navchalnoho protsesu yak odniyeyi iz form samostiynoyi roboty studentiv z dystsypliny «Fiziolohiya» [The experience of using interactive learning process as one of the forms of independent work of students in the discipline «Physiology»]. Student-centered learning process as a guarantee quality assurance of higher medical education: navch.-metod. konf. KHNMU (29 sichnya 2020 r). – teaching method, conf. (pp. 202-204). Kharkiv: KhNMU [in Ukrainian].

SinaikoV.M., & Khaustov M.M. (2018). Kompleksnaotsinkadynamiky stanivpsykhichnoyi dezadap- tatsiyi u studentiv medychnoho vyshchoho navchalnoho zakladu [Comprehensive assessment of the dynamics of mental maladaptation in students of medical higher education |. Arkhiv psykhiatriyi-Archive of Psychiatry, vol. 24, issue 4 (95), pp. 212-215 [in Ukrainian],

Vashkite L, & Khaustov M. (2019). Features of the clinical picture of depressive disorders of different registers in university students. Inter Collegas, 2 (6), pp. 112-119.

Marakushyn D.L, Vasylieva O.V., Sinaiko V.M., et al. (2020). Zahalna kharakterystyka kontynhentu inozemnykh zdobuvachiv vyshchoyi osvity anhliyskoyu movoyu v Kharkivskomu natsionalnomu medych- nomu universyteti ta rivnya yikhnoyi movnoyi pidhotovky [General characteristics of the contingent of foreign applicants for higher education in English at the Kharkiv National Medical University and the level of their language training]. Metodolohiya ta praktyka linhvistychnoyi pidhotovky inozemnykh studentiv: Vseukrayinska naukovo-praktychna konferentsiya (17.04.2020 roku)-All-Ukrainian scientific-practical conference, (issue 14, pp. 63-72). Kharkiv, KHNMU [in Ukrainian].

Marakushyn D., Vasylieva O., & Sinajko V. (2021). KhNMU is a leader in choosing foreigners for higher medical education / Proceedings of the II International Education Fomm «Best Educational Practices: Ukraine, Europe, World» (January 24, 2021). (pp. 148-150). Kyiv, Ukraine.