Шляхи підвищення мотивації викладання курсу анатомії людини
PDF (Русский)

Як цитувати

Синицька, А., Ковальчук, О., Дзевульська, І., Матківська, Р., & Устименко, О. (1). Шляхи підвищення мотивації викладання курсу анатомії людини. Експериментальна і клінічна медицина, 63(2), 29-32. вилучено із https://ecm.knmu.edu.ua/article/view/54

Анотація

УДК 611.61036+616.61008.64 А.М. Синицька, О.І. Ковальчук, І.В. Дзевульська, Р.М. Матківська, О.С. Устименко Національний медичний університет імені О.О. Богомольця МОЗ України ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ Сучасна підготовка дипломованих спеціалістів згідно з Болонською системою полягає в тому, що викладання предмету в основному розраховано на самостійну роботу студентів. На кафедрі анатомії людини важливу роль приділяють одній із форм самостійної роботи - індивідуальній. Вона виконується студентами самостійно шляхом наукового пошуку для поглибленого вивчення того чи іншого розділу з курсу анатомії людини. Студент вибирає цікавий для нього розділ, вчиться самостійно працювати з науковою літературою, підбирати необхідний матеріал, критично аналізувати його, робити висновки, бачити перспективу отриманих знань. Виконуючи індивідуальну роботу, студент повинен бачити кінцевий результат цього наукового пошуку, вміти викласти матеріал перед групою, тобто презентувати свою роботу. Відтворення мультимедійних презентацій - один із вдалих методів активації і мотивації пізнавальної діяльності студента, який дозволяє залучити його до творчого підходу рішення проблеми. Для підготовки мультимедійних презентацій студенти використовують різні джерела інформації, малюнки, відео, аудіоматеріали. Ще один оригінальний і перспективний метод з точки зору засвоєння матеріалу - це самостійне вивчення і самоконтроль набутих знань за допомогою посібника - анатомії в малюнках українською та латинською мовами. Ключові слова: анатомія людини, мотивація викладання. А.Н. Синицкая, А.И. Ковальчук, И.В. Дзевульская, Р.М. Маткивская, Е.С. Устименко ПУТИ ПОВЫШЕНИЯ МОТИВАЦИИ ПРЕПОДАВАНИЯ КУРСА АНАТОМИИ ЧЕЛОВЕКА Современная подготовка дипломированых специалистов согласно Болонской системе состоит в том, что преподавание предмета в основном рассчитано на самостоятельную работу студентов. На кафедре анатомии человека важную роль уделяют одной из форм самостоятельной работы - индивидуальной. Она выполняется студентами самостоятельно путем научного поиска для углубленного изучения того или иного раздела курса анатомии человека. Студент самостоятельно выбирает интересный для него раздел, учится самостоятельно работать с научной литературой, подбирать необходимый материал, критически анализировать его, делать выводы, видеть перспективу полученных знаний. Выполняя индивидуальную работу, студент должен видеть конечный результат этого научного поиска, уметь подать материал перед группой, то есть презентовать свою работу. Воспроизведе ние мультимедийных презентаций - один из удачных методов активации познавательной деятельнос ти студента, который позволяет привлечь его к творческому подходу решения проблемы. Для подготовки мультимедийных презентаций студенты используют различные источники информации, рисунки, видео, аудиоматериалы. Еще один интересный, оригинальный и перспективный метод с точки зрения усвоения материала - это самостоятельное изучение и самоконтроль приобретенных знаний с помощью пособия - анатомии в рисунках на украинском и латинском языках. Ключевые слова: анатомия человека, мотивация преподавания. A.M. Synytska, O.I. Kovalchuk, I.V. Dzevulska, R.M. Matkivska, O.S. Ustymenko WAYS OF INCREASE MOTIVATION OF TEACHING COURSE HUMAN ANATOMY The aim of studying a human anatomy course lies in acquiring background knowledge, in ability to use it while studying clinical disciplines and in development of professional creative thinking among students. To achieve these goals it is necessary to interest students in individual knowledge acquisition, in its renewal and in creative scientific inquiry as well as in ability to analyze and synthesize the obtained knowledge. According to Bologna System, modern training of specialists supposes teaching, aimed at student selfinstruction. The lecturer's task is to explain particular detail which is difficult to understand, but not to explain all the study material, to direct a student to find the answer for a question himself. The lecturer should motivate students to gain knowledge individually. The main difficulty in studying anatomy lies in the fact that to learn particular material a student should know two disciplines: anatomy and the language which is used by anatomists and doctors all over the world - Latin. While working at motivation improvement at the Chair of Human Anatomy there was offered another interesting and promising method. Regarding material acquiring, it supposes selfinstruction and control of obtained knowledge with the help of a manual, which is anatomy in pictures written in Ukrainian and Latin. Key words: human anatomy, motivation of teaching. Поступила 28.04.14
PDF (Русский)

Посилання

Перспективы и пути оптимизации методического обеспечения учебного процесса на кафедре анатомии человека / С.С. Сильверстов, В.И. Лабзин, Ю.А. Шакало [и др.] // Журнал теоретической и практической медицины. - М. - 2011. - Т. 9. Спец. выпуск. - С. 312-313.

Новые основополагающие аспекты преподавания анатомии человека / И.А. Чиркин, В.В. Ольшанников, Т.И. Ким, Г.Г. Буряк. - Витебск: Витебск. гос. мед. унт, 2013.

Максименко С.Д. Психологія та педагогіка: Навч. посібник / С.Д. Максименко. - Вінниця: Нова книга, 2007.

Черкасов В.Г. Анатомия человека (контроль за самостоятельной подготовкой к практическим занятиям) / В.Г. Черкасов, И.В. Дзевульская, А.И. Ковальчук. - К., 2013.

Лесгафт П.Ф. О применении лучей рентгена в анатомических исследованиях живого человека / П.С. Лесгафт // Изв. СПб. биологической лаборатории. - 1987. - Т. II, вып. I. - С. 54-56.

Учебное пособие по рентгенанатомии / И.И. Бобрик, В.М. Круцяк, В.И. Милько, А.Н. Синицкая. - Киев -Черновцы, 1989. - 84 с.

Милько В.И. Рентгенология / В.И. Милько. - К.: Вища шк., 1983. - 235 с.