Дидактичні проблеми індивідуалізації вивчення клінічної топографічної анатомії і оперативної хірургії в сучасних умовах
PDF (Русский)

Як цитувати

Кобзар, О., Дітковський, А., Дорошенко, С., Єршов, В., Радомська, Н., Пархоменко, М., Первак, І., Прокопець, К., & Хворостяна, Т. (1). Дидактичні проблеми індивідуалізації вивчення клінічної топографічної анатомії і оперативної хірургії в сучасних умовах. Експериментальна і клінічна медицина, 63(2), 22-24. вилучено із https://ecm.knmu.edu.ua/article/view/51

Анотація

УДК 378.147:378.661 О.Б. Кобзар, А.П. Дітковський, С.В. Дорошенко, В.Ю. Єршов, Н.Ю. Радомська, М.В. Пархоменко, І.Л. Первак, К.О. Прокопець, Т.Т. Хворостяна Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, м. Київ ДИДАКТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ ВИВЧЕННЯ КЛІНІЧНОЇ ТОПОГРАФІЧНОЇ АНАТОМІЇ І ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ Дослідження процесу пізнавальної діяльності студентів свідчить, що удосконалення і підвищення її ефективності в умовах медичного ВНЗ нерозривно пов'язано з індивідуа лізацією навчання, під якою вбачається цілеспрямований процес формування індивідуальності і розвитку майбутнього лікаряфахівця з заліком індивідуальних особливос тей студента, а також процес самореалізації його індивідуальності. Індивідуалізація навчальної діяльності студентів активізує пізнавальну діяльність, підвищує якість навчання, зміцнює засвоєння хірургічних навичок. Застосування засобів і форм індивідуалізації змінює розподіл навчального часу протягом заняття - у студентів немає пауз і вільного часу, студент підсвідомо продуктивно використовує навчальний час. Індивідуалізація навчання може бути вирішена шляхом поєднання індивідуальних форм навчальної діяльності студента і організації групових форм навчальної праці в малих групах, таких як індивідуальнодиференційоване, індивідуальногрупове та індивідуальне навчання. Обов'язковими елементами організації і контролю такої діяльності є створення студенту можливості самостійно визначати і планувати особистий обсяг, послідовність і порядок навчальних дій; самостійно слідкувати за виконанням і результатом дій, вносити корективи і доповнення в ці дії, здійснювати самокерування навчальною діяльністю. Ключові слова: індивідуалізація навчальної діяльності, засоби та форми індивідуалі зації. А.Б. Кобзарь, А.П. Дитковский, С.В. Дорошенко, В.Ю. Ершов, Н.Ю. Радомская, М.В. Пархоменко, И.Л. Первак, К.А. Прокопец, Т.Т. Хворостяна ДИДАКТИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИИ ИЗУЧЕНИЯ КЛИНИЧЕСКОЙ ТОПОГРАФИЧЕСКОЙ АНАТОМИИ И ОПЕРАТИВНОЙ ХИРУРГИИ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ Исследование процесса познавательной деятельности студентов свидетельствует, что усовершенствование и повышение ее эффективности в условиях медицинского вуза неразрывно связано с индивидуализацией обучения, которая понимается как целенаправленный процесс формирования индивидуальности и развития будущего врачаспециалиста с зачетом индивидуальных особеннос тей студента, а также процесс самореализации его индивидуальности. Индивидуализация учебной деятельности студентов активизирует познавательную деятельность, повышает качество обучения, укрепляет усвоение хирургических навыков. Применение средств и форм индивидуализации изменяет распределение учебного времени в течение занятия - у студентов нет пауз и свободного времени, студент подсознательно производительно использует учебное время. Индивидуализация обучения может быть решена путем сочетания индивидуальных форм учебной деятельности студента и организации групповых форм учебного труда в малых группах, таких как индивидуальнодиффе ренцированное, индивидуальногрупповое и индивидуальное обучение. Обязательными элементами организации и контроля такой деятельности является создание для студента возможности самостоя тельно определять и планировать личный объем, последовательность и порядок учебных действий; самостоятельно следить за выполнением и результатом действий, вносить коррективы и дополнения в эти действия, осуществлять самоуправление учебной деятельностью. Ключевые слова: индивидуализация учебной деятельности, способы и формы индивидуализации . O.B. Kobzar, A.P. Ditkovsky, S.V. Doroshenko V.Yu. Yershov, N.Yu. Radomska, M.V. Parkhomenko, I.L. Pervak, K.O. Prokopets, T.T. Hvorostiana DIDACTIC PROBLEMS OF INDIVIDUALIZATION WHILE STUDYING CLINICAL TOPOGRAPHIC ANATOMY AND OPERATIVE SURGERY UNDER MODERN CONDITIONS Having researched students' cognitive activity we have come to the conclusion that improving its effectiveness in terms of Medical University is inextricably connected with the individualization of studying, which is focused on the process of formation of his individuality and development of a future physicianspecialist while taking into account the individual characteristics of the student as well as the process of selfrealization of his individuality. Individualized students training activates cognitive activity, improves the quality of studying, strengthens mastering of surgical skills. Use of means and forms of individualization alters the distribution of training time during classes - students have no breaks and free time subconsciously using the time allocated in a productive way. Individualized learning can be achieved by a combination of individual forms of academic activities and group forms of educational work in small groups, such as individuallydifferentiated studying, individualgroup training, and individual learning. Essential element of organization and control of such activities is creating the possibility for students to independently identify and plan the personal scope, sequence and order of educational actions; to track the progress and result of the action, to make adjustments and additions to these actions, to execute selfcontrol of the educational activities. Key words: individualization of educational activities, means and forms of individualization. Поступила 11.04.14
PDF (Русский)

Посилання

Медична освіта у світі та в Україні / Ю.В. Поляченко, В.Г. Передерій, О.П. Волосовець [та ін.]. - К.: Книгаплюс, 2005. - 383 с.

Підаєв А.В. Болонський процес в Європі / А.В. Підаєв, В.Г. Передерій. - Одеса: Одеськ. держ. мед. унт, 2004. - 190 с.

Мілерян В.Є. Модель фахівця вищої професійної освіти / В.Є. Мілерян // Всеукр. наук.метод. конф. «Сучасний стан вищої освіти в Україні: проблеми та перспективи»: Тези доповідей. - К.: ВЦ «Київський університет», 2000. - С. 78-80.

Талько В.І. Управління якістю підготовки студентів УМІ УАНМ / В.І. Талько, В.А. Туманов, Г.А. Оверченко // Всеукр. наук.метод. конф. «Сучасний стан вищої освіти в Україні: проблеми та перспективи»: Тези доповідей. - К.: ВЦ «Київський університет», 2000. - С. 54-56.

Агте Б.С. Формы и методы направленного обучения и контроля знаний на кафедре нервных болезней / Б.С. Агте, Е.З. Неймарк А.С. Стегній // Вопр. педагогики и психологии высш. мед. школы. - Киев - Донецк, 1983. - С. 126-128.

Гудивок И.И. Организация преподавания и активные методы обучения анестезиологии и реаниматологии / И.И. Гудивок, А.В. Волошинский // Актуальные психологопедагогические проблемы медицинского образования в Украинской ССР. - Киев-ИваноФранковск: РМК МЗ УССР, 1990. - С. 43-44.

Вербицкий А.А. Психологопедагогические вопросы проведения деловых игр / А.А. Вербицкий, Л.В. Филиппов, Ю.Д. Красовский. - М.: НИИВШ, 1983. - 44 с.

Покровская Г.Н. К вопросу о социальном контексте в игровых видах занятий : Активные методы обучения // Г.Н. Покровская, И.В. Покровский // Вести высш. школы. - 1987. - № 3. - С. 43-44.

Андреев В.И. Эвристическое программирование учебноисследовательской деятельности: Метод, пособие / В.И. Андреев. - М.: Высш. шк., 1981. - 240 с.